anasfuzyoncular
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
üyelik
forumdaki konuları görmek için üye olmanız gerekir.
Arama
 
 

Sonuç :
 


Rechercher çıkıntı araştırma

En iyi yollayıcılar
axelo_gx
Game Maker Genel Sistemi I_vote_lcapGame Maker Genel Sistemi I_voting_barGame Maker Genel Sistemi I_vote_rcap 
Admin
Game Maker Genel Sistemi I_vote_lcapGame Maker Genel Sistemi I_voting_barGame Maker Genel Sistemi I_vote_rcap 
Uchiha_İtachi
Game Maker Genel Sistemi I_vote_lcapGame Maker Genel Sistemi I_voting_barGame Maker Genel Sistemi I_vote_rcap 
Metovan
Game Maker Genel Sistemi I_vote_lcapGame Maker Genel Sistemi I_voting_barGame Maker Genel Sistemi I_vote_rcap 

Kimler hatta?
Toplam 4 kullanıcı online :: 0 Kayıtlı, 0 Gizli ve 4 Misafir

Yok

[ Bütün listeye bak ]


Sitede bugüne kadar en çok 194 kişi Ptsi Ağus. 07, 2017 12:07 pm tarihinde online oldu.
Nisan 2024
PtsiSalıÇarş.Perş.CumaC.tesiPaz
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Takvim Takvim

Istatistikler
Toplam 7 kayıtlı kullanıcımız var
Son kaydolan kullanıcımız: penguenish11@hotmail.com

Kullanıcılarımız toplam 136 mesaj attılar bunda 109 konu
Sosyal yer imi

Sosyal yer imi reddit      

Sosyal bookmarking sitesinde anasfuzyoncular adresi saklayın ve paylaşın

Sosyal bookmarking sitesinde anasfuzyoncular adresi saklayın ve paylaşın


Game Maker Genel Sistemi

Aşağa gitmek

Game Maker Genel Sistemi Empty Game Maker Genel Sistemi

Mesaj  Admin Ptsi Eyl. 14, 2009 2:07 pm

RESİM NASIL EKLENİR : Resim eklemek için önce 'Sprites' adlı dosyanın üzerine sağ klik yapıp
add sprit'i seçeriz.Eğer resmi kendiniz çizmek istiyorsanız 'Edit Sprit'i seçin ve eklemek
istediğiniz resmi çizin.Eğer Bilgisayarınızdaki bir resmi eklemek istiyorsanız load sprit'i
tıklayın ve resim bilgisayarınızın neresine kayıtlı ise orayı açıp resmin üstüne
tıklayıp AÇ seçeneğini seçiyoruz Ve işte bir resim ekledik bile.


SES NASIL EKLERİZ :
Sesi eklemek için önce 'Sounds' adlı dosyanın üzerine sağ klik yapıp 'load
sounds'u seçeriz. ve sonra eklemek istediğiniz ses nerede ise tıklarız ve AÇ seçeneğini
seçeriz.


ARKA PLAN NASIL EKLENİR : Arka plan eklemek için'backgraund' adlı dosyanın üzerine sağ klik
yapıp 'add backgraund'u seçeriz eğer arkaplanı kendiniz çizmek istiyorsanız Edit 'Backgraund'u
seçeriz ve resmi çizeriz.Eğer Bilgisayarınızdaki bir resmi arka plan yapmak istiyorsanız
'load backgraund'u tıklayın ve resim bilgisayarınızın neresine kayıtlı ise orayı açıp
resmin üstüne tıklayıp AÇ seçeneğini seçiyoruz.



ARKA PLAN NASIL ROOMSA EKLENİR :
Arka planı rooms'a eklemek için önce Rooms'u açıp backgraund kısmını
tıklıyoruz.Sonra no image yazan yeri tıklayıp 'Backgraunds' kısmından
eklediğimiz arka planı seçiyoruz ve ok'u tıklıyoruz.

BÖLÜM NASIL GEÇİLİR : Önce
obje'yi seçin ve add event'tan ne gibi bir durumda bölüm geçmesini istiyorsanız
seçin Örneğin;Başka bir obje ile çarpışınca bölüm geçme sini istiyorsunuz bunun
için objeyi seçin ve add event'ten collision'dan hangi obje ile çarpışınca bölüm
geçmesini istiyorsanız o obje'yi seçin ve sağ taraftaki main 1'in rooms kısmının
sağ üstündeki kutucuğu actions'a sürükleyip efek seçin ve ok'u tıklayın.Tabi
bunun aktif olması için rooms kısmından yeni bir room yapmalısınız.Eğer bölüm
geçince ses çıkmasınıda istiyorsanız yine aynı obje'yi seçip bölüm geçme
kutucuğunun olduğu yere main 1'den sounds kısmının sol üst köşesindeki kutuyu
actions'a sürükleyin ve sounds'tan eklemiş olduğunuz sesi no sound yazan yeri
tıklayıp seçin sonrada ok'u tıklayın.


Paths ne
işe yarar :

Örneğin
; bir resmin kendiliğinden hareket etmesini
istiyorsunuz o zaman path'a ihtiyacınız
var. path yapmak için önce Paths dosyasını sağ
klik yapıp add path'ı tıklayın.Ve sonra resmin
ilerlemesini istediğiniz çizgileri mouse
aracılığıyla çizin.Sonra ok'u tıklayın.Bunları
yaptıktan sonra hangi resmin buna göre
ilerlemesini istiyorsanız onu açın ve add
event'ten create'yi seçin sonra sağ tarahtan
move'yi seçip path simgesini actions'a
sürükleyin.ve no path yazan bölmeyi sol
tıklayarak hangi path'ı eklemek istiyorsanız
seçin sonra speed'ten hızını ayarlayın ok'u
tıklayın.işte bir path yaptınız bile...

OBJE
NASIL YOK OLUR :
Önce obje'yi seçin
ve add event'tan obje'nin ne gibi bir durumda
değişmesini istiyorsanız seçin Örneğin;'Shift'e
basınca yok olmasını istiyorsunuz.Bunun için
obje'yi seçip add event'ten Keyboard'ı tıklayın
ve sonra Shift'i seçip sağ taraf'tan main 1'in
object kısmından çöp kutusu sembol'lü kutucuğu
Actions'a sürükleyin.Ve ok'u tıklayın.


RESİM NASIL HAREKET EDER : Eklediğiniz resmi hareket ettirmek için 'Objects'klasörünün üstüne
sağ klik yapın 'no sprite'yazan yeri tıklayıp hareket ettirmek istediğiniz resmi seçin.
ve sonra add event'i tıklarız ve karşımıza bir pencere açılır.Bu pencereden Keyboard'ı
tıklarız sonra başka bir sayfa açılır.buradan gitmesini istediğiniz yönü seçin.
Örneğin;Left'i tıklayın sonrada sağ taraftaki seçeneklerden move'yi seçin ve sonrada kırmızı
renkli 8 taraflı ok şeklinde sembolü 'actions'yazan yere sürükleyin.sonra bir pencere açılır
oradan sol ok işaretini tıklayıp speed yazan yerden hızını ayarlayın.ve sonrada ok seçeneğini
seçin.Buradan sadece resmin hareketini değil diğer bütün özelliklerini buradan ayarlarız.
Örneğin;iki resim eklediniz.ve bu iki resim çarpışınca ses çıkmasını istiyorsunuz.
Bunun için önce add event yapıp 'collision'u tıklayın ve sonra hangi resimle çarpışınca ses
çıkmasını istiyorsanız o resmi seçin ve sonra 'main 1'i tıklayıp 'sounds' kısmından ilk
kolon resmini actionsa sürükleyin.ve sonra sound yazan yerin sağına tıklayın ve eklemek
istediğiniz resmi seçin.ve sonrada ok'u tıklayın.





SKOR
NASIL EKLENİR : Önce obje'yi seçin
ve add event'tan collisionu tıklayın sonra
hangi objeyle çarpışınca puan alınmasını
istiyorsanız o obje'yi seçin sonra sağ tarafta
ta ki score'yi seçin ve sol üstteki kutucu'ğu
actions'a sürükleyin ve puan miktarını yazıp
relative'yi seçip ok'u tıklayın.

OBJE NASIL DEĞİŞİR : Önce
objeyi seçin ve add event'ten obje'nin ne gibi bir durum'da değişmesini
istiyorsanız seçin Örneğin klavye'den 'Enter'e basınca değişmasini istiyorsunuz
o zaman objeyi seçip add event'ten keyboardı tıklayın.Ve açılan pencere'den
Enter'i seçip 'main 1'in object kısmından sağ üstteki sembolü actions'a
sürükleyin ve karşınıza çıkan pencere'den dönüşmesini istediğiniz objeyiseçip
ok'u tıklayın

LİSTE NASIL EKLENİR : Önce
obje'yi seçin ve ne olunca liste çıkmasını istiyorsanız onu seçin örneğin;Başka
bir obje ile çarpışınca liste çıkmasını istiyorsunuz.o zaman add event'tan
collisionu tıklayın sonra hangi objeyle çarpışınca liste çıkmasını istiyorsan o
obje'yi seç sağ taraftaki score'yi seçin ve skor kısmının sol altında yer alan
kutucu'ğu actions'a ekleyin eğer listenin niteliklerini değiştirmek istiyorsanız
bunuda buradan ayarlayıp ok'u tıklayın.


OYUN
NASIL KAYDEDİLİR : Önce objeyi seçin
ve add event'tan keyboard'ı seçin.Sonra hangi
tuştan kaydedilmesini istiyorsanız onu
seçin.Örneğin;CTRL'den kaydedilmesini
istiyorsunuz.Bunun için add event'tan
keyboard'ı tıklayın ve CTRL'yi seçin sonra sağ
taraftan main 2 yi tıklayıp game bölümündeki
disket simgeli kutucuğu actions'a sürükleyip
OK'u tıklayın.

KAYITLI OYUN NASIL AÇILIR :
Kaydettiğiniz oyunu açmak için önce aynı objeyi seçin ve add event'tan
keyboard'ı seçin.Sonra hangi tuştan kayıt lı oyunu açmak istiyorsanız onu
seçin.Örneğin;SPACE'den açılmasını istiyorsunuz. Bunun için add event'tan
keyboard'ı tıklayın ve SPACE'i seçin sonra sağ taraftan main 2 yi tıklayıp game
bölümünün sağ altında bulunan kutucuğu actions'a sürükleyip OK'u tıklayın.

RESTART NASIL YAPILIR :
Restart yapmak için önce Önce objeyi seçin ve add event'tan ne gibi bir durum'da
oyunun yeniden başlamasını istiyorsanız onu yapın Örneğin; başka bir obje ile
çarpışınca olmasını istiyorsunuz. Bunun için add eventı açıp collision kısmından
hangi obje ile çarpışınca olmasını istiyorsanız onu seçin ve sağ taraftaki main
2 kısmının game bölümünün sol üst köşesindeki kutucuğu actions'a sürükleyin.


NASIL YAYINLANIR : Önce rooms'u sağ tıklayın ve add room'u seçin.sonra sol alttaki küçük
kutucuğu tıklayıp oyuna eklemek istediğiniz resmi seçin.ve pencerenin neresine eklemek istiyorsanız
orayı sol klikle tıklayın.ve resim eklenecektir.

Logo Yapıcı

AAA Logo 1.21

AAA Logo ile Game maker oyunlarınız için grafik tasarımı yapabilir ve oyununuza görsel özellikler katabilirsiniz. Photo Shop 'a göre kullanımı daha basittir ve sade bir yazılımdır. Bünyesinde ki hazır logolarıda düzenleyip kullanabilirsiniz.
İndirmek için tıklayın


Bazı terimler:

Odalar Bir oyunu çalıştırabilmek için en azından bir oda oluşturmuş olmanız gerekir. Oyun ile ilgili her şey odalarda geçer ve her şey odalar sayesinde ekrana yansıtılır. Bir oyunun her bölümü farklı bir odada geçebilir. Aynı zamanda her arabirim ekranı için de ayrı bir oda kullanılabilir. Mesela giriş, ayarlar, bölüm seçimi ekranları gibi. Bir oyun tek bir oda kullanılarak da yapılabilir, onlarca oda kullanılarak da, ancak ideali ikisinin ortasıdır.

Nesneler Nesneler oyunun iş yapan parçalarıdır. Kodlar nesneler vasıtası ile çalıştırılır. Nesneler oyundaki her türlü nesneyi canlandırır; karakterleri, düşmanları, kurşunları, duvarları vb. Aynı zamanda görünmez nesneler de olabilir. Görünmez nesnelerin amacı belirli kodları çalıştırmaktır. Mesela her 20 saniye'de bir düşman çıkmasını sağlayan kodu görünmez bir nesne ile çalıştırabiliriz.

Nesneler "olaylara" tepki verirler. Olaylar çok çeşitli şeyler olabilir. Örneğin bir nesnenin oluşturulması, yok olması, üzerine tıklanması, odanın dışına çıkması, başka bir nesne ile çarpışması, klavyeden bir tuşa basılması ve benzeri birçok olay tanımı vardır. Olaylar aksiyonları çağırır. Aksiyonlar bir olay gerçekleştiğinde ne olacağını belirler. Aksiyon listesine aksiyon kütüphanesinden hazır aksiyonlar sürükleyip bırakabilir, ya da GML kodları çalıştırabilirsiniz.

Sprite'lar Her türlü grafik ve animasyonları oluştururlar. Nesnelere oyun tasarımı sırasında atanabilir, ya da dinamik olarak çizdirilebilirler.

Betikler Betikler kodları oluştururlar. Nesnelerin içinden çağrılırlar.

Yazıtipleri Oyunda kullanılacak yazılar farklı yazıtiplerinde olabilir. Ayrıca eklenilen yazıtipleri kullanıcının bilgisayarında olmasa da çalışır.

Sesler Oyuna eklediğimiz her türlü sesler.

Artalanlar Oyunda kullanılacak artalan resimleri için. Bir grafik herhangi bir aksiyon içermiyorsa artalan olarak eklenmelidir.

Yollar Belirli bir yolu izlemesini istediğiniz nesneler için yollar tanımlayabilirsiniz. Mesela sürekli belirli bir alanda dolaşan bir düşman için için bir yol belirleyebilirsiniz.
Admin
Admin
Admin
Admin

takım : Game Maker Genel Sistemi D1e2ee3fede4072d5e25570324a07802
Ruh Hali : Game Maker Genel Sistemi Sakin10
Mesaj Sayısı : 60
Kayıt tarihi : 22/08/09
Yaş : 29
Nerden : istanbul

Cüzdan
Altın Altın: 10
Para Para: 10
zenginlik puanı: 10

http://anasfuzyoncular.yetkinforum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz